Nemokama linija 8 800 50005 (I-V 9:00-18:00)
Nemokama linija 8 800 50005 (I-V 9:00-18:00)
PIRKTI INTERNETU
Apie mus Vaistinės Naujienos Lojalumo programa Karjera Vaistininkas pataria Kompensuojami vaistai Leidiniai Sveikatos milijonieriai
Titulinis Naujienos Sveikos vasaros vaistinėlė: patarimai atostogaujan...

Sveikos vasaros vaistinėlė: patarimai atostogaujantiems

2019 07 22
2

Vasara – įspūdžių ir nuotykių metas. O tam, kad visą vasarą jus lydėtų sveikata ir gera nuotaika, dalinamės patarimais, į ką atkreipti dėmesį pramogaujant bei ruošiantis vasaros kelionėms ir iškyloms. Vasarokime su šypsena!

VIRŠKINIMO TRAKTAS
Kad dirbtų kaip laikrodukas.

  • Geriausias vaistas – profilaktika. Venkite itin riebaus, sunkiai virškinamo maisto, saldumynų, šaltų, gazuotų gėrimų, alkoholio. Stenkitės valgyti kasdien tuo pačiu metu.
  • Žarnynas – itin jautri ir greitai sudirginama vieta, todėl nepiktnaudžiaukite ir virškinimo darbą gerinančiais maisto papildais bei vaistais.
  • Padidėjus skrandžio rūgštingumui, gali padėti ramunėlių, pipirmėčių ir saldymedžio šaknų arbata.
  • Kasdienėje mityboje vartokite kuo daugiau natūralių probiotikų turinčių produktu: jogurto, kefyro, raugintų daržovių.

SKAUSMAS
Kovoti ar kęsti? Kovoti!

  • Atsigerkite! Numalšinti galvos skausmą gali padėti stikline vandens. Galite ji papildyti magnio milteliais.
  • Įveikti galvos skausmą padeda ir masažas. Atsipalaiduokite ir švelniais judesiais pamasažuokite skaudamą galvos dalį. Prigulkite, pabūkite patalpoje, kurioje nėra ryškios šviesos ir triukšmo.
  • Venkite tvankių, neišvėdintų patalpų.
  • Galvos skausmą gali sukelti ir įtampa bei nuovargis. Venkite streso, stenkitės laikytis darbo ir poilsio režimo.
  • Dantų skausmą malšinkite ledo kompresu. Jei skausmas atsiranda dėl padidėjusio dantų jautrumo, naudokite specialią dantų pasta.

SAULĖS KOSMETIKA
Kad saulė tik džiugintų.

  • Saulė – ne tik giedra. Šiltuoju metų sezonu apsaugines priemones nuo saulės naudokite ne tik saulėtą dieną – UV spinduliai prasiskverbia ir pro debesis.
  • Venkite tiesioginių spindulių – jie skatina odos senėjimą, pigmentinių dėmių atsiradimą, odos vėžį. Ypač pavojingas metas – tarp 10 ir 14 val.
  • Apsauginiu kremu ar kita priemone pasitepkite 30 min. prieš išeidami iš namų.
  • Pasirūpinkite ir akių bei plaukų apsauga. Nešiokite saulės akinius, kepurę, naudokite specialią plaukų kosmetiką.

SUMUŠIMAI
Per skubėjimą ar neatsargumą.

  • Šaltis gydo. Pirmosiomis valandomis po traumos naudokite ledą. Ant pažeistos vietos uždekite tvarstį, ant viršaus – maišelį su ledo kubeliais arba specialias šaldymo priemones.
  • Ne itin sunkiems sumušimams po 48 val. nuo traumos išbandykite šilumos terapiją. Sumuštą vietą apvyniokite šiltu rankšluosčiu ir laikykite 15–20 min.
  • Pažeistą kūno vietą judinkite kuo mažiau, nes judant raumenims, sumušimo vietoje kaupiasi
  • daugiau kraujo ir ji dar labiau patinsta.
  • Veido sumušimus malšinti padės ir paprastas natūralus aliejus. Į oda švelniai įmasažuokite nedidelį jo kiekį ir patinimas bei uždegimas atlėgs.

PRIEMONĖS NUO UODŲ IR ERKIŲ
Kai gamtoje norisi ramiau.

  • Į gamtą – ne tik su gera nuotaika. Apsaugai nuo vabzdžių rinkitės specialias priemones. Kartu su jomis stenkitės nenaudoti kitų kvapiklių – kvepalų, kremo ir pan., ypač – saldžių aromatų.
  • Dėvėkite kuo šviesesnius rūbus. Taip lengviau pastebėsite ropojančią erkę ir mažiau trauksite ryškias spalvas mėgstančius uodus.
  • Vaikų apsaugai rinkitės kuo natūralesnes priemones. Jas galite purkšti ant plaukų, kepurės, kitų drabužėlių.
  • Įkandus uodui, pažeistos vietos nekasykite – geriau pašaldykite ir patepkite raminamąja priemone.

TVARSČIAI, PLEISTRAI
Kai vien papūsti neužtenka.

  • Pirmas žingsnis – švara. Tvarstį ar pleistrą naudokite tik ant nuvalytos odos. Įdrėskimus ar nubrozdinimus dezinfekuokite specialiomis priemonėmis.
  • Nestipriai nudegintą odą nuraminkite šaltu kompresu.
  • Žaizdoms tvarstyti nenaudokite marlės. Ji sausina žaizdą ir neapsaugo nuo bakterijų.
  • Sutinusiai galūnei naudokite spaudžiamąjį tvarstį. Stenkitės ją laikyti ar pritvirtinti pakeltą. Patinimą sumažins ir lengvas masažas.
  • Kad išvengtumėte nutrynimų ir nuospaudų ant kojų, rinkitės patogią, lanksčią avalynę, naudokite specialius vidpadžius.
  • Jei ilgai stovite, atlikite raumenų atpalaidavimo pratimus.

Nuotraukos šaltinis: unsplash.com