Nemokama linija 8 800 50005 (I-V 9:00-18:00)
Nemokama linija 8 800 50005 (I-V 9:00-18:00)
PIRKTI INTERNETU
Apie mus Vaistinės Naujienos Lojalumo programa Karjera Vaistininkas pataria Kompensuojami vaistai Leidiniai Sveikatos milijonieriai
Titulinis Naujienos Saulės vis daugiau, bet liūdesys ir nerimas tik st...

Saulės vis daugiau, bet liūdesys ir nerimas tik stiprėja? Galbūt jums tiesiog trūksta vandens

2019 03 21
pexels photo 1458671

Nors vis dažniau galime džiaugtis pasirodančiais saulės spinduliais ir energijos turėtų tik daugėti, atsiradęs liūdesys, nerimas ar apatija nebūtinai rodo pavasarinę depresiją. Gali būti, kad jūsų organizmui paprasčiausiai trūksta vandens. Šaltuoju metų laiku vandens poreikis natūraliai sumažėja, tačiau  sveikatos specialistų teigimu, tik išsiugdę įprotį reguliariai gerti vandenį, pavasarį galite pasitikti energingesni.

Artėjant Pasaulinei vandens dienai – gera proga kiekvienam įsivertinti, kokį vaidmenį mūsų kasdienoje užima vanduo. Labai didelė dalis žmonių kasdien vandens išgeria per mažai, o tai lemia labai svarbius pokyčius organizme.

‚Eurovaistinės“ vaistininkas Dainius Viederis pastebi, kad dauguma žmonių nuovargio, dirglumo ar galvos skausmo nėra linkę sieti su vandens stygiumi, nors būtent tokie simptomai pasireiškia ir trūkstant vandens. Labai ryškūs yra ir išoriniai požymiai – oda netenka elastingumo, atsiranda raukšlių, pasireiškia sausumo pojūtis. Sausėjimo procesai vyksta ne tik išorėje.

„Organizmą galima įsivaizduoti kaip slyvą ar vynuogę – kai vandens pakanka, vaisius atrodo gražus ir sveikas, jo paviršius lygus, o atsikandę ragaujame sultis. Palikę be vandens papildymo, šie vaisiai sudžiūsta, susiraukšlėja, nebetenka vidinės drėgmės. Labai panašūs procesai vyksta žmogaus organizme, kurie ir lemia savijautos pokyčius“, – sako specialistas ir akcentuoja, kad netgi pirmieji depresijos požymiai – liūdesys, nerimas, atsiradusios baimės – gali būti paprasčiausias ženklas, kad geriate per mažai vandens.

Gerti reguliariai

Vaistininkas atkreipia dėmesį, jog bet kokie pasireiškę vandens trūkumo požymiai jau yra rimta pasekmė. Išsaugoti gerą savijautą gali padėti paprastos taisyklės, svarbiausia – gerti vandenį net tada, jeigu nejaučiate troškulio.

„Norint užtikrinti gerą savijautą, vandens gėrimas turėtų būti reguliarus įprotis. Tai svarbu, nes kartais gali atrodyti, kad jaučiate alkį, nors iš tiesų paprasčiausiai trūksta skysčių. O vandens stygiui esant ilgą laiką, troškulys gali visai nepasireikšti, tačiau organizmas vis tiek silps, ims trūkti energijos“, – pažymi „Eurovaistinės“ vaistininkas.

Pasak D. Viederio, paprastas būdas, kuris gali padėti skysčių vartoti pakankamai – šalia savęs visada turėti gertuvę ar ąsotėlį su vandeniu. Tačiau nemėginkite viso talpos turinio išgerti vienu ypu, suaugusiam žmogui rekomenduojama per dieną išgerti apie 2 litrus vandens, tad tą reikėtų daryti palaipsniui. Jeigu mėgstate kavą, vandenį vartoti reikėtų dar dažniau – kofeinas skatina skysčių išsiskyrimą, todėl išgertą puodelį kavos reikėtų kompensuoti papildoma stikline vandens.

Troškulys – negalavimų pranašas

Jeigu jaučiate troškulį, nors vandens geriate pakankamai, įsitikinkite, kad tam nėra jokios kitos priežasties, pavyzdžiui, pradėjote sportuoti ar dažniau valgote sūrų maistą. „Eurovaistinės“ vaistininkas įspėja, jog kasdieniams įpročiams nepakitus, skysčiais nenuslopinamas noras gerti gali pranešti ir apie ligas – dažniausiai endokrininės sistemos negalavimus, ypač diabetą.

 „Sergant diabetu dėl padidėjusios cukraus koncentracijos inkstai priversti dalį gliukozės pertekliaus šalinti su šlapimu, padidėja išskiriamų skysčių kiekis, todėl jaučiamas didesnis poreikis juos atstatyti“, – paaiškina specialistas.

Pajutus diskomfortą, vaistininkas rekomenduojama daugiau laiko leisti saulėje, nes troškulys gali būti ir vienas iš vitamino D trūkumo požymių.

Nuotraukos šaltinis: pexels.com